Resum de la darrera reunió sobre reforma/construcció de l’escola.

Com a resposta a la sol·licitud de reunió feta per l’Esme Martínez, vocal de la comissió d’obres, dijous 26 d’abril a les 13.00h vam tenir una reunió a la seu dels Serveis Territorials de Barcelona Comarques del Departament d’Ensenyament de la Generalitat (C/Casp) per tractar el tema de la reforma/construcció dels edificis de l’escola.

A la reunió vam assistir:
Montserrat Llobet. Directora de Serveis Territorials de Barcelona Comarques.
Mercè Julià. Responsable per a la Coordinació i la Planificació escolar a Barcelona Comarques.
Javier  Soria. Representant de l’Escola a que fa referència la sol·licitud de reunió.
Cristóbal Ortega. Representant de l’AMPA sol·licitant de la reunió.

Després de comentar la situació actual del Departament i la impossibilitat d’assumir la construcció d’una nova escola d’immediat, vam comentar quines possibilitats hi hauria de fer intervencions que milloressin l’actual estat dels edificis de l’escola.
Vaig exposar els principals problemes que té l’edifici i sobre els que cal actuació immediata (manca de sortides d’emergència + reixes a tot el perímetre de la planta baixa, sentit d’obertura de portes contrari a la sortida, plaques de plàstic altament inflamable a tot el sostre, uralita esquerdada a totes les teulades). A més de recordar que l’edifici és de l’any 74, que cal una intervenció a fons a totes les instal·lacions i que ens hem quedat a la cua de les intervencions que s’han fet a les escoles de la zona. Van prendre nota de tot.
Quan van voler saber si s’havia fet algun informe sobre els problemes relacionats amb la seguretat vam explicar que anualment fem el simulacre d’evacuació i que cada any s’anoten les deficiències. Com que sembla que aquest informe que s’envia a l’Ajuntament no els hi arriba vam quedar que els hi faríem arribar les còpies.
Després de valorar la importància de renovar les instal·lacions de l’escola es van comprometre a, abans de finals de juliol, haver enviat un equip de tècnics del SOM (Servei d’Obres i Manteniment), haver valorat l’estat dels edificis (estudi dels aspectes relacionats amb la seguretat, estudi dels espais i possibles redistribucions), haver decidit les actuacions a fer, haver posat terminis de realització i convocar-nos a una reunió per informar-nos de tot plegat.
També vaig insistir en el nostre desig de conèixer el projecte, si arribés a fer-se cap actuació, abans de la seva execució. Vam quedar que ens informarien de tot a través de l’Escola.
Quedem a l’espera de la propera reunió de juliol. Confiem que d’aquesta reunió arribin les primeres millores de les instal·lacions de l’escola.
Us mantindrem informats.

Cristóbal Ortega

Un comentario en «Resum de la darrera reunió sobre reforma/construcció de l’escola.»

  1. Anònim dice:

    Amigos, gracias por la información. A ver si las promesas llegan a hacerse realidad…. No es tiempo de confiar en políticos pero quién sabe….

    saludos

    javier

    Responder

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *